torsdag 5. februar 2009

Da var jeg i jobb!

Og yrket er hjemmehjelp. Foreløpig er det bare to dager i uka + ringehjelp, men satser på at det blir mer etter hvert. Det er også mulig jeg får opplæring i hjemmesykepleie etter hvert, så da blir det jo sikkert enda mer. I første omgang skal jeg jobbe på et hjem for sterkt demente folk bare noen få km fra der jeg bor. Var og prata med ei dame i dag, så da begynner jeg på mandag (Jeg nevnte forøvrig ikke et ord om at forrige gang jeg prøvde å hjelpe en gammel dame, hjalp jeg henne å rømme fra et omsorgssenter for senile... *hehehe*). Men jeg tror det kan bli greit; og så får jeg jo litt erfaring med å jobbe med mennesker i forhold til senere når jeg forhåpentligvis havner i fengsel (ikke at jeg har planlagt å sperre inne de eldre så mye, da).

Nå gjelder det bare å få tak i en rimelig sykkel så jeg lettere kommer til og fra jobb. -Er ikke flust med sykler i butikkene på denne årstiden, fant jeg ut...

2 kommentarer:

- viV - sa...

finn.no er vel et ok sted å få tak i billig sykkel... Hvis ikke kan det hende jeg kan spørre slekta som bor i moss:-)

Ani sa...

Det er litt for seint! Fant liksom ingen sykler på finn for øyeblikket, så jeg kjøpte en ny (på tilbud, så klart! Og viss jeg selger den, kan jeg sikkert få samme pris som jeg kjøpte den for, siden den var på tilbud nå... :) )

Og ellers, da? Står bra til med dere, eller?

Jeg har nettop funnet ut at det bare er 45 minutter med tog fra meg til Oslo! Hurra hurra! :)