tirsdag 10. februar 2009

Arbeidsledig?

Ikke noe problem. Sliter du med å skaffe deg jobb, så kommer det et gull verdt tips her: Finn en plass der det er mange som jobber; gjerne også en plass du vet det er litt gjenomtrekk. Still deg på døra og si "Hei! Jeg skal begynne å jobbe her!!" Da sier gjerne den du møter noe sånt som "Å? I dag? Som hva da?" "Jo, jeg skal begynne som..... Eh... (late som du har glemt ordet for det)..." "Rengjøringshjelp?" Sier de gjerne da (eller andre forslag som de måtte komme med.). Svar "ja", og sett igang og jobb.

Det var nemlig ca sånn det virka for meg da jeg kom på jobb første gang på mandag (Når jeg var på "intervju" var jeg nemlig på en annen plass der jeg skulle jobbe). Ingen hadde nemlig fått med seg at det skulle begynne noen nye, så jeg følte meg jo litt sånn teit, da... Men jobbe fikk jeg jo, og penger blir det. -Så da er det bare ut i verden og prøve seg! :) *haha*

Ellers har jeg vært på Ås i helga og besøkt Arnold, og det var kjekt. Fikk blant annet satt ord på hvorfor jeg ikke er noe glad i brus, med det samme. Kullsyra er jo en ting, men selv doven brus smaker ekkelt. Når da en kar sa til meg at noen syntes at brus smakte så sterkt, så satte han jammen ord på det! Av en eller annen grunn har jeg liksom aldri klart å forklare hvorfor brus smaker vemmelse, men der er forklaringa!

Jeg var også med Aina en tur på karaoke for første gang på fredag/natt til lørdag. Jeg var egentlig veldig skeptisk, men fant til slutt ut at det var så råharry at jeg måtte nesten gå. -Ikke helt mi greie, men jeg forstår jo hvorfor folk synes det er gøy...

Har også lært i helga at selv om ingen snøflak er like, så er alle 6-kantede (heksagon-form), at ost ikke inneholder sukker, at verdens sterkeste chili-plante er så sterk at viss man spiser av den, så kan kroppen gå i sjokk og dø (heller ikke lurt å komme borti såkornet, nei, man dør ikke, men det er veldig ubehagelig), og at det er noe lignende stoffer som er i denne typen chili, som også blir brukt i pepperspray.

Ellers har jeg jo også oppdaget at nattelivet her i Moss er ganske livlig. Når jeg har vært ute nattestid her, har det fram til nå ikke hendt at jeg ikke har blitt stoppa og bedt med i seng. Merker jo at det er en temmelig uvant situasjon for meg, men har samtidig kommet fram til at til fulle folk kan man si hva som helst, de husker det jo uansett ikke neste dag. Så viss jeg har sagt eller gjort noe teit, så er det bare meg selv jeg driter meg ut for. -Herlig befriende! *hehehe*

Nei, nå begynner jeg å bli skikkelig overtrøtt her, så jeg gir meg med blogging for i dag.

Ingen kommentarer: