lørdag 30. desember 2006

Så var det jul igjen.

Som det for så vidt pleier å være hvert år. Og årets jul bød på de sedvanlige tradisjonenen og hendelsene som tidligere år, med 3 nøtter til Askepott, og Disney på TV. Mamma som kaver rundt i huset og stresser mens hun lager pinnekjøtt. Søstra mi med familie var også på besøk, og gavemengden under julefurua multiplisert flare ganger, hovedsakelig takket være gavemengden til nevøen min. For min del trådte spysjuka i kraft rett før middagen (mammas knallgode pinnekjøtt), noe som tydeligvis også har slengt seg med som en årlig tradisjon.

Men romjula hadde også noen overraskelser å by på. Jeg hadde for eksempel tenkt å reise inn til Kristiansand på tirsdagen for å være i byen til torsdag (da måtte jeg uansett hjem for å passe morfar). Tok med det samme veien om Åros Ridesenter for å hilse på Loke, som står det for tida. Det var skikkelig herlig å se nurket igjen!!! Har jo ikkje sett han på flere måneder nå... -Og jommen hadde han ikke blitt slankere også!! Gullgutten min så kjempefin ut!! Fikk også høre han oppførte seg eksemplarisk, noe som varmet hjerteroten min dypt (er jo litt stolt av klumpen min, da;) ). Men , i alle fall. Jeg reiste videre til leiligheta i Kr Sand. Det var ikke før jeg hadde parkert utenfor leiligheta mi, det gikk opp for meg at jeg hadde glemt jakka med husnøkkelen hjemme! Så da måtte jeg kjøre en times tid hjem igjen, og gav opp prosjektet mitt om å være i byen noen dager. I stedet reiste jeg inn i går (fredag), og rakk akkurat å få med med noen julebukk-jenter som kom på døra mi. De var skikkelig skjønne og flinke, og den julestemninga jeg fikk da, var godt verdt den pakken med nøtteblanding jeg ofret dem... (Ja, jeg vet unger som regel ikke er så glad i nøtter, men var det eneste jeg fant...)

Ellers traff jeg også Silje og JF i går, de var i byen for å være med litt og feire bursdagen til ei venninne av Silje. De var også på besøk hos meg ei stund, og hjalp meg langt på vei å bli kvitt en god mengde julekakemenn... -Kjempekoselig!

Ellers er planen å dra til Flekkefjord i morgen, og feire nyttår der. Blir nok bra! Vett det kommen noen KVS-folk i alle fall, så det blir i alle fall fin ungdom! Morgendagens plan består forresten også i å levere fra meg pcen (som har virket ehilt fint i noen dager nå faktisk! *Men mamma og pappa har ikkje internett-tilgang, derfor har jeg ikke skrevet her på noen dager*) til min bror, som forhåpentligvis skal få skikk på den. Så da blir det bare velstand!

Håper dere alle har hatt ei fin jul alle sammen, forresten!!

1 kommentar:

- viV - sa...

Høres ut som om du har hatt en god jul, og det er godt å høre.. Nå skal det bli bra å kome tilbake til Kristiansand merker jeg, gleder meg til det!! Godt nyttår..