lørdag 12. desember 2009

Én god grunn

til å ikke slurve med tannpussen....

Personlig synes jeg det er ubeskrivelig kjedelig å pusse tennene. Skikkelig kjedelig, faktisk. Men det er jo grunner for å lide seg gjennom det, da.

Én god grunn lærte jeg her i går. For: I kjeften lever det jo masse bakterier og sånt. -Og mange av de skal jo være der, andre ikke. Poenget mitt uansett er at de lever der. De spiser, stifter familie (???), sørger for en viss tilførsel av fukt (spytt), -og de driter der. Veldig ofte når folk har dårlig ånde, er det faktisk lukten av avføringen til disse krekene man kjenner!


Kjenner jeg har fått en ny gív for å pusse tennene heretter. Var i alle fall ingenting å si på motivasjonen verken i går eller i dag!

*urk*... 

-Og forøvrig takk til "Pinlige sykdommer" på NRK for vemmelig informasjon.

(Foto: Dagbladet)

2 kommentarer:

Sniken sa...

Visste du at tennene våre trenger 2 timer uten sukkerholdig mat og drikke for å klare å reparere seg selv etter inntak av sukker. Småspising kan derfor være veldig ødeleggende siden tennene ikke rekker å reparere seg selv før de ødelegges på nytt. (ikke at dette var skyts ment direkte til deg, men tannlegen min fortalte meg det forrige uke,hehe).

Ang bakteriene har nyter jo vi godt av at de er der, så syntes ikke vi skal klage på dem før de eventuelt har gjort noe hærverk elle noe..

Ani sa...

-Sånn teknisk sett kan vel kanskje det å gjøre fra seg på den måten de gjør, kalles "hærverk". -I og med at det er langt på vei nettop dette plakk består av!

Jeg fortsetter nå uansett å pusse tennene iherdig.