søndag 2. desember 2007

Nye naboer

Dere som kjenner meg vet jeg har en liten fascinasjon for punkere. Eller kanskje egentlig for folk som tør å skille seg ut litt, da. -Men det inkluderer i høyeste grad punkere også. I alle fall; det jeg ville si i dag da, var egentlig at vi lenge har gått og venta på nye naboer i huset som ligger vegg-i-vegg med vårt. Og jeg har jo seff sett for meg noen litt kule naboer som kunne liva opp vår litt kjedelige og ensidige gate. Dypest sett tror jeg kanskje jeg ønsker meg sånne naboer på grunn av alt som har skjedd tidligere i sommer og høst, med alt styret som var med om det skulle komme overgangsboliger (for å hjelpe langtidsfanger som nærmer seg enden på soninga til å tilpasse seg et normalt liv og å komme seg unna kriminelle miljøer) til Presteheia eller ikke. Desverre er er mange av naboene her sneversynte og ekskluderende, og satte seg skikkelig på bakbeina mot dette forslaget, og vi fikk bl.a. skikkelige propagandabrev i posten fordi "vi ikke kunne ha folk i nabolaget som kunne ha negativ innflytelse" osv. Det det er snakk om, er fanger som skal ut i frihet i nær framtid uansett, og som skal tilpasse seg et normalt samfunn. De blir fremdeles bevoktet av politi, de blir dopingtesta og så videre. Og resultatene fra sånne hjem fra andre plasser rundt i landet har vært veldig positive; ikke økt kriminalitet, ikke nevneverdig støy, negative fanger eller andre ting som kunne gjort det uansvarlig å plassere midt i en setting hvor det bor barnefamilier og sånt. -Som dere da skjønner er jeg altså veldig positiv til at det skal komme folk som er litt anderledes opp i heia her, rett og slett fordi jeg har så avsky for det synet på andre mennesker som tydeligvis regjerer hos våre fisefine overmenneske-rikinger i strøket her.

I dag fikk jeg altså skue våre nye naboer. Og typisk nok; de ser skuffende normale og småkjedelige ut... Og jeg har med denne posten atter en gang klart å gjøre en bitteliten historie om egentlig ingen ting til en kjempelang post. Beklager, folkens... :) *hehe*

Ingen kommentarer: