søndag 15. november 2009

Oppdatering: Nisselua og julebordet


Strikka ferdig siste bit av nisselua fredag etter jobb, og klarte til alt overmål å bli ferdig med den en hel time før jeg skulle dra. Og resultatet gikk for all del ikke upåaktet hen. Bildene av herligheta kommer her. Som dere ser: Resultatet kan vel egentlig bare omtales som "nisselue med en liten vri"... -Fikk ros for den vakre dusken min da, som ble særdeles fluffy! Og mens jeg periodevis strevde litt for å i det hele tatt holde lua på hodet, kom strikkegærne damer med hånlige kommentarer om strikkeoppskriften... Kan vel røpe så mye som at de første radene begynte jeg med 160 masker, før jeg reduserte antallet drastisk. Når det er sagt: Dette er faktisk det eneste strikkeprosjektet jeg noensinne har ferdigført. Tro det eller ei!

Så er det sikkert noen av dere som lurer på hvorfor i all verden jeg ikke bare gav opp og kjøpte en lue i stedet. Hehe... det har den enkle forklaringen at jeg blei så oppsatt på strikkingen at jeg i min trangsynthet og entusiasme faktisk glemte at det er fysisk mulig å kjøpe nisseluer... -Kom på det når jeg satte meg i bilen på vei til julebordet, og tidligere på dagen faktisk hadde hatt tid til å løpe og handle... -Snakk om å ikke se skogen for bare trær!

Julebordet var for så vidt bra, selv om det var få jeg kjente der. Klarte forresten å tryne foran alle sammen, da... Jubelen og applausen lot ikke vente på seg, mens jeg løp flau bort med lua godt trukket ned for ansiktet. Hmpf! Rimelig flau inrømte jeg for sjefen og diverse medarbeidere at jeg var sjåfør for kvelden, og at jeg ikke hadde fått i meg en dråpe alkohol... -Spørs jo hvor troverdig det virka etter det fallet, men... *Hehehe*

Ingen kommentarer: