onsdag 18. november 2009

I går lærte jeg å lage en bombe.


Helt seriøst.

Var en tur på brannstasjonen i Moss i går. Lærte masse forskjellig, men blant annet da hvordan man kan lage enkle, effektive bomber. -Eller egentlig lærte vi om transport/farlig gods, da. -Men det går på sett og vis ut på ett, faktisk (Ingen som bør kødde for mye med meg heretter! Ü ). Fikk noen fine demonstrasjoner på hvordan helt vanlige stoffer reagerer, hvorfor de reagerer, og årsakene til reaksjonene. Jeg skulle helt alvorlig ønske jeg var flinkere i kjemi, og kjenner jeg glatt kunne hatt flere timer med det på skolen (Og jeg presiserer at det ikke er med de hensikt å produsere/bruke denne kunnskapen i onde hensikter). Gjerne med Gravdal. For jeg har oppdaget at kjemi -også "atoma og molekyl"- er kjempegøy! Kjemi i praksis på denne måten vi hadde i går er bare utrolig fascinerende! Lærte i alle fall mye, og fikk tørka litt støv av nedstøva kjemi- og fysikkkunnskap.

Men dette var selvfølgelig ikke alt som skjedde i går. -For først var jeg på jobb. Var vel ferdig der kvart over fire-halv fem, og så skulle jeg kjøre hjem. Skulle være på brannstasjonen klokka seks. Ergo hadde jeg vel en times tid på meg på å komme meg hjem, dusje, spise, sminke meg, komme meg av gårde... -Altså ganske god tid! dette måtte jo bare gå galt.

På vei hjem i bilen sitter jeg nemlig helt i min egen verden. Og hvordan i all verden jeg klarte det jeg klarte, er for meg et mysterium. Men: Jeg svinger altså bilen retning Horten-ferja, betaler, kjører... Og på god vei inn i båten går det jo opp for meg at Svarte heller!! Jeg skal jo ikke til Horten!!!  Selvfølgelig var det jo altfor seint å snu, så jeg måtte pent innfinne meg. Vel framme i Horten kjørte jeg fort av båten, og snudde rett inn igjen ved første sjanse. Rakk akkurat samme båten tilbake til Moss. Turen tok meg rett over en time, og kosta meg 150 kr. Dritsure penger. Gjør ikke dét igjen!

Blei nesten 20 minutter forsinka til brannstasjonen også. Heldigvis for oss var også de forsinka i gang. -Så vi var jo heldige med den, tross alt! Ü

Ingen kommentarer: