lørdag 12. september 2009

Appell

Var en liten tur nede i sentrum i dag for å hente linsene mine. Var mye stands og sånt der, så var jo et himla styr bare å komme seg fram! Og på min vei til linselusa, midt i folkevrimmelen, stod plutselig utenriksministeren rett foran meg -i sort fløyelsdress (er det bare meg, eller er fløyelsdress litt corny??). Ikke visste jeg at han skulle være der, i alle fall! Men jeg ble da stående og høre på en liten appell han hadde. Var egentlig veldig bra! Selv om jeg nok ikke kommer til å stemme akkurat AP, hadde han jo mye fornuftig å komme med. Og så er han jo veldig flink til å prate for seg og få frem poengene sine, da. -Ble på den korte tiden han prata (kanskje 10 min?) en ganske oppildnet stemning i gata der. -Følte nesten litt den berømmelige "Tom Nordli-effekten" senke seg over oss som bivånet det hele. Som sagt nevnte han mye bra, og han fikk også poengtert viktigheten av å faktisk stemme. De som ikke stemmer viser egentlig bare at de mener politikken og måten Norge blir styrt på er perfekt! -Noe det absolutt ikke er, selv om vi bor i verdens beste land. For min del kunne gjerne appellen vart lenger, for det var egentlig veldig interessant å høre på!

Når det er sagt, ser jeg fram til å atter en gang kunne rusle gjennom gata i Moss en lørdag formiddag uten å bli bombardert med verken Erna-boller, AP-roser eller hauger med brosjyrer igjen. Så da er det bare å krysse fingrene for at vi ikke våkner opp til en sabla FRP-regjering på tirsdag :)

Ingen kommentarer: