lørdag 22. mai 2010

I dag kommer mamma og pappa på besøk.

I den anledning er leiligheten strigla, sleika og desinfisert etter alle kunstens regler og paragrafer. Jeg er helt utslitt. -Orker ikke besøk etter all vaskinga...! Men, men... :)

Er lenge mellom hver oppdatering fra min side, merker jeg. Blogge-motivasjonen min har tydeligvis fått seg en aldri så liten knekk. Satser likevel på at motivasjonen atter en gang skal blomstre opp igjen!

Er under en måned igjen til gradering på karaten nå, og jeg føler jeg burde vært nervøs. Skikkelig nervøs. For alle de andre på karaten er det, nemlig. -Og kan Ann Ingrid pensumet sitt? -Nope! -Går sikkert greit likevel! :)

Ellers har jeg vært på kurs siden sist jeg blogga! Idrettsskadekurs i Stavern. Kjempegøy! Lærte masse (inbiller jeg meg i alle fall), og koste meg stort. Stavern var forresten en ufattelig fin plass, og skjærgården var bare nydelig. Gleder meg til å få alle bilder og sånt derfra! :)

Så; etter 5 dager på kurs, var det vakt med RK. 17. mai-vakt, veldig rolig og greit. En sann fryd å slippe å makke seg inn i bunad! Bunad er en sånn ting som er veldig staselig på mannfolk; selv ser jeg heller drektig ut i stakken. Midt på dagen var det pause i vakta, med grilling og masse gøy. Selvfølgelig kommer vi inn på temaet "Ting/situasjoner man burde være intelligent nok til å unngå". Et av forslagene var å spise en ss kanel uten å drikke til. Ann Ingrid rekker ivrig opp sin høyre hånd og roper ut at "Jeg vil prøve! Jeg vil prøve!(Underforstått: Jeg er dum nok! Jeg er dum nok!)" Selv når jeg stod der med kanelen i kjeften trodde jeg at jeg skulle klare det. Helt til jeg plutselig hosta. Hele greia endte selvfølgelig med at jeg stod og brakk meg i buskene. Om et år eller ti er det sikkert et svært kaneltre-buskas akkurat der.

Selvfølgelig stoppa det ikke der. Neida! En stund senere, etter massiv bruk av tvang fra diverse RK-folk (Eller egentlig bare Bakkerud...), ender jeg opp med en kondom i nesa. Ikke spør. (Er det forresten dét de kaller "gummitryne"?)
Også svelgtube i kjeften ble forsøkt, men uten noe videre hell for min del. Litt kjipt at verken det eller kanelen gikk ned. Har tydeligvis noe å øve på!

Og sånn går no dagan. Har stadig planer om å komme meg ut på orienteringstur igjen, får se når det blir neste gang. Ellers skjer det egentlig ikke så fryktelig mye her for tida. Sitter som sagt nå og venter på at mamma og pappa skal komme. Pappa har vært her så vidt et par ganger før når han har kjørt flyttelass for meg, mamma har aldri vært her. Tenkte å ta de med og vise de Røed gård og glassblåseriet der. Blir sikkert en harrytur også med det samme, tenker jeg. -Og så benytter jeg fotballkamp-vakta i morra til å få litt fri fra de. Lokaloppgjør Moss v/s Fredrikstad. Satser på det blir en bra kamp; begynt å heie litt på Moss jeg! :) Så lenge de ikke spiller i Eliteserien mot Start, selvfølgelig!

Ser forresten fram til å treffe igjen Silje neste uke, som kommer til Østfold på avslutningsturné med bibelskolen. Litt for lenge mellom hver gang jeg får treffe gamle kjentsfolk merker jeg! -Når skal alle skjønne tegninga og flytte til østlandet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er